Regn! Som en skänk från ovan!

Andfådd av att gå. Ännu värre när jag dessutom skulle bära Céline. Meningslöst att ens försöka träna. Dagen blev istället en lugn dag tillsammans med familjen. Frukost med barnen medan Lollo fortfarande sov. Rostbröd med prästost på är galet gott. Sen serverades Lollo frukost på sängen. Efter det krävdes stora ansträngningar för att få henne att lämna densamma. Blev en hård kväll igår tydligen.

När Lollo äntligen lämnat sängen och Céleste vaknat från middagsluren promenerade vi till pizzerian. Klämde varsin pizza och sen köpte vi munkar. 

Kollade första set av wimbeldonfinalen innan jag satte mig i bilen och åkte till Solna för att se AIK. Dagen till ära så debuterade Nicolás Stefanelli. AIKs nya argentinska anfallare som självaste Ivan Obolo lockat hit. Han visade sig vara till och med bättre än vad jag hoppats. Vi har numera en anfallare i toppklass. 

Även på vänsterkanten var det en debutant som startade. Rasmus Lindqvist, tidigare Vålerenga. Också han gjorde det bra, men det var på andra kanten som avgörandet till sist kom. Daniel Sundgren försökta hitta in med en passning mot Stefanelli, men istället styrde den på en norrköpingsförsvarare och in i mål. Målet kom rättvist efter att Norrköpings målvakt David Mitov Nilsson, vid ett flertal tillfällen, räddat laget kvar i matchen. 1-0 blev slutresultatet.

Under kvällen kom också regnet. Det regn som jag hoppats ska komma att hjälpa mig med mina andningsbesvär. Jag hoppas helt enkelt att det är pollen som är bekymret. Redan nu ikväll känns andningen mycket bättre. Imorgon hoppas jag kunna träna till och med.

Kommentera

